Köp- och leveransvillkor

BESTÄLLNING

Nedan hittar du all information för att du ska känna dig trygg i ditt köp i webbshopen. Outofhome.se drivs av, och juridisk säljare är, Out of Home AB, Gamlestadsvägen 2, 415 02 Göteborg, org. nr: 556614-6584.

BETALNING

Alla priser i webbshoppen anges exklusive moms. Du väljer hur du vill betala din order i kassan när du slutför ditt köp. Du kan betala på tre olika sätt:

Betal- och kreditkort

Vi accepterar VISA och Mastercard. Inga extrakostnader utöver frakt tillkommer då du väljer att betala med kort. Om du väljer att betala med kort sker betalning via vår partner DIBS Payment Services AB. All betalningsinformation överförs krypterat (SSL-kryptering, Secure Socket Layer) vilket gör att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter. Inga uppgifter kring ditt kort sparas hos OutOfHome. När du betalar med kort måste du ange ditt eget kortnummer, kortets giltighetstid (år och månad), CVV/CVC-koden, samt vara minst 18 år gammal. Observera att ditt konto debiteras vid köptillfället. Läs mer på www.dibs.se

Faktura - Collector

Vi samarbetar med Collector som ställer ut en faktura till dig om du väljer detta betalningssätt. Du anger ert organisationsnummer i kassan. En kreditupplysning ingår i Collectors rutinkontroll. Du betalar sedan fakturan från Collector på det sätt du själv väljer. Fakturan skickas i samband med leveransen via e-post. Du måste vara minst 18 år och får inte ha någon betalningsanmärkning.

Faktura - OutofHome

I vissa unika fall använder vi manuell fakturering, vilket kan ske elektroniskt eller fysiskt. Kontakta oss på kundservice@outofhome.se för att få reda på mer. Denna betalningsmetod lämpar sig för större avtalskunder med samma fakturaadress men olika leveransadresser samt kunder med andra fakturakrav.

Out of Home AB ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Bedrägerier och falska beställningar polisanmäls.

LEVERANS

Vi anlitar PostNord Logistics för leverans. Leverans av din beställning sker i första hand med företagspaket, vilka levereras direkt till ditt företag. Om varorna du handlar är många och/eller skrymmande och därmed för stora för att skickas som företagspaket kommer de att skickas på pall, vilken levereras till ditt företag efter att en särskild avisering gjorts av PostNord Logistics. Du får då möjlighet att välja vilken dag pallen skall levereras (OBS! endast vardagar mellan kl. 8-16). Cirka 30 minuter innan leverans sker kommer PostNord Logistics kontakta er på det på beställningen angivna telefonnumret och meddela att leverans är på väg. I tjänsten ingår endast ett leveransförsök. Pallen lämnas endast ut mot kvittens, vilket innebär att pallen måste signeras av någon på ert företag som tar emot den på plats. Det är inte möjligt att ändra leveransadress i efterhand. Om du som mottagare inte finns på kontoret som överenskommet så aviseras godset och finns då att hämta på närmaste postterminal för pall upp till 14 dagar efter ankomstdag. Du kan få pallen utkörd igen om så önskas, men då mot en avgift som PostNord Logistics debiterar dig.

Vi levererar alltid din order så snabbt som möjligt. Finns varorna i lager så är leveranstiden cirka 2-5 arbetsdagar. Om varan inte finns i lager så är leveranstiden normalt 10-15 arbetsdagar. Ytterligare fördröjningar kan förekomma om varorna är tillfälligt slut hos leverantörerna. Om detta skulle ske meddelar vi dig om din orders leveransstatus. Allt i din order skickas samtidigt. Om en vara i din order är en beställningsvara så skickas allt först när hela beställningen är komplett. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av enstaka produkter. Garantisedel/kvitto och eventuella försäkringsbevis medföljer leveransen. Tänk på att spara kvitton, försäkringspapper osv,- för eventuella returer eller reklamationer.

Företagspaket

Leverans sker i första hand med företagspaket, vilket skickas direkt till den angivna företagsadressen. Observera att vi inte levererar till privata adresser.

Pall.ett/Pall

Stora varor, såsom t.ex. gasolgrillar, och beställningar vars omfång överskrider gränsen för företagspaket, skickas på pall. Dessa aviseras av PostNord och levereras därefter på en mellan dig och PostNord överenskommen tid. Leverans sker till gatuplan eller till tomtgräns, mot kvittens. Leverans av pall sker endast vardagar mellan kl. 8-16. Det är inte möjligt att ändra leveransadress i efterhand. I tjänsten ingår endast ett leveransförsök.

Om du som mottagare inte är anträffbar vid den överenskomna leveranstiden aviseras du om att godset kan hämtas på närmaste terminal. Vid intresse kan du avtala med PostNord om ett nytt leveransförsök och då mot en avgift som debiteras av PostNord.

Brev

Mindre varor skickas i förekommande fall som brev eller varubrev. Dessa försändelser skickas direkt till ditt företag. I det fall brevbäraren inte anser att försändelsen i fråga kan levereras till din brevlåda lämnas det istället på ditt lokala postutlämningsställe. I samband med registrering på utlämningsstället skickas en digital eller postal avi till dig som informerar om att försändelsen inte kunnat levereras till din brevlåda och att försändelsen befinner sig på postutlämningsstället.

Digital leverans

Vissa produkter (t.ex. presentkort, prenumerationer, tjänster, nedladdningsbara produkter) som inte kräver fysisk leverans, levereras via e-post. Detta e-postmeddelande skickas ut i anslutning till att beställningen läggs, men kan i förekommande fall dröja upp till tre arbetsdagar om manuell hantering krävs innan beställningen kan skickas. Observera att detta e-postmeddelande innehåller en värdehandling och bör därför behandlas varsamt. I det fall du, tre arbetsdagar efter att beställningen lagts, fortfarande inte mottagit detta e-postmeddelande, ombeds du säkerställa att e-postmeddelandet inte fastnat i eventuellt SPAM-filter och därefter kontakta kundservice.

Prenumeration

När du aktiverar en prenumeration accepterar du våra köpvillkor och våra krav kring tjänsten. För att kunna prenumerera måste följande villkor uppfyllas:

  1. 1) Värdet på din prenumeration måste överstiga 180 kr.
  2. 2) Din kreditvärdighet för prenumerationsbelopp måste godkännas av vår faktura-partner
  3. 3) Du förbinder dig vid att fullfölja minst två prenumerations-leveranser.

Du är fri att pausa prenumerationen, ändra produkter i prenumerationen eller ändra leveransdatum i prenumerationen så länge ovanstående tre villkor uppfylls. Som motprestation ålägger sig OutofHome att stå för fraktavgiften för leveransen(erna) (normalt 79 kr).

För att kunna prenumerera måste du först ange din fullständiga adress under mitt konto. Ditt personnummer är även nödvändigt för att betala prenumerationen med fakturabetalning. Dessa uppgifter används endast för att Collector skall kunna göra en kreditbedömning och verifiera din leveransadress.

GARANTI

Det vanligaste är att garantin gäller för en viss tid, till exempel ett år. Garantin kan också vara utformad så att en viss egenskap hos varan garanteras. Om varan under garantitiden försämras på ett sätt som omfattas av garantin, betraktas den som felaktig. Du har då rätt att kräva till exempel att varan repareras eller att du får en annan vara i stället.

REKLAMATION

Transportskada

Kontrollera godset noggrant redan vid leveransen. Transportskador ska anmälas så snart som möjligt till OutOfHome, dock senast tre dagar efter mottagandet. Har denna tid överskridits utgår ingen ersättning för transportskada.  Vänligen spara allt emballage tills ärendet betraktas som avslutat av OutOfHome.

Fel på varan

Alla reklamationer ska anmälas till och godkännas av OutOfHome innan de eventuellt returneras. En reklamation innebär att du meddelar OutOfHome att du inte godtar varan samt att du anger på vilket sätt du anser att varan är felaktig. Du måste meddela felet "inom skälig tid" efter det att du upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader räknas det alltid som att det skett i rätt tid. Din rätt att reklamera går enligt konsumentköplagen ut tre år efter det att du har tagit emot varan. Varan kan ha en garanti som är kortare än tre år, men det förkortar inte reklamationstiden enligt lagen. Vid godkänd reklamation står självklart OutOfHome för returkostnaden. För att vara säker på att inte gå miste om dina rättigheter: Reklamera alltid så snart som möjligt! Återbetalning av godkänd reklamation sker inom max 30 dagar. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

Ånger av vara

Vid ånger av köp, dvs. ej fel på produkt, meddelar du oss på kundservice@outofhome.se och skickar därefter varorna på egen bekostnad till följande adress:

Out of Home AB
C/o Samhall AB
Kurödsvägen 9
451 55 Uddevalla

FRAKT/PORTO

På varje order tillkommer en fraktavgift. Fraktavgiften visas tydligt i kassan innan du lägger din order.

OUTHÄMTADE FÖRSÄNDELSER

För paket som inte löses ut förbehåller sig OutOfHome att debitera dig för kostnaderna motsvarande den dubbla fraktkostnaden (ex. 138 kr för en fraktkostnad på 69 kr).

SKRIVFEL

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel, vilket även inkluderar felaktigt prissatta varor.

SEKRETESS OCH SÄKERHET

KORTTRANSAKTIONER

Om du väljer att betala med kort sker betalning via vår partner DIBS Payment Services AB. I samband med beställning i vilken kortbetalning är angivet som betalningsalternativ skickas du vidare till en ny webbsida som drivs av DIBS. Där hittar du relevant information för kortbetalningen. DIBS har inte tillåtelse att föra dessa uppgifter vidare, förutom till din specifika kortleverantör för auktorisering av belopp. Inga uppgifter kring ditt kort sparas hos OutOfHome. DIBS använder den senaste säkerhetstekniken och jobbar tillsammans med banker och Finansinspektionen för att säkerställa kvalitet och säkerhet. All information mellan dig och DIBS krypteras med SSL-kryptering.

INTERNET

FÄRGER

Vi kan inte garantera att de färger som visas på webbplatsen exakt återger de färger som erbjudandet har i verkligheten. Hur färgen återges beror på inställningar i din dator.

JAVASCRIPT

JavaScript måste vara aktiverat i din webbläsare för att webbshopen ska fungera.

COOKIES

Vad är en cookie?

En cookie är en liten fil som sparas på din dator av webbplatsen du besöker. Cookies används på de flesta webbplatser för att ge dig tillgång till olika funktioner. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Det finns två typer av cookies. Den ena typen sparar en fil under en längre tid på din dator. Den används till exempel vid funktioner som talar om vad som är nytt sedan användaren senast besökte den aktuella webbplatsen. Den andra typen av cookies kallas sessionscookies. Webbshoppen använder endast sessionscookies. Under tiden du besöker oss och surfar på en sida, lagras den här cookien temporärt i din dators minne för att bland annat styra menyernas utseende och se till att rätt information visas för dig. Sessionscookies lagras inte på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Hur undviker du cookies?

Du kan stänga av cookies i din webbläsare, detta kan dock innebära att du inte kan använda vissa webbplatser. Exakt hur det går till kan du läsa i dokumentationen/hjälpen till din webbläsare. Du kan få mer information hos Post- och Telestyrelsen.

Besökarstatistik

OutOfHome använder sig av Google Analytics och för statistik över webbplatsens besökare. OutOfHome marknadsför med hjälp av Googles tjänster hos tredje part genom så kallade third-party cookies (så som DoubleClick cookie) med målet att informera, optimera och leverera annonser baserat på tidigare besök på vår webbplats. Ett exempel på dessa annonstjänster är Google Remarketing som kan repetera ett budskap som besökaren visat sig vara intresserad av. Du kan välja att inte visa Googles displayannonser med hjälp av personliga ändringar i Ads Preferences Manager.

LÄNKAR

Vår webbshop kan innehålla länkar till andra webbplatser som inte står under vår kontroll. Vi kan inte ansvara för integritetsskydd eller innehåll på dessa webbplatser utan tillhandahåller länkarna för att underlätta för våra besökare att hitta mer information inom specifika områden.

KRYPTERING

I webbshoppen skyddar vi dina uppgifter med hjälp av kryptering. SSL står för Secure Sockets Layer och är en funktion som gör att all information som skickas mellan köparen och säljaren krypteras.

Till toppen

Vänligen vänta...

Vänligen vänta...