Vanliga frågor

Nedan finner du ett antal vanliga frågeställningar till oss. Besvarar dem inte din specifika fråga, vänligen kontakta oss på kundservice@outofhome.se (vi svarar inom 24 timmar) eller ring på 031-700 83 82, helgfria vardagar kl 9-12, 13-16).

Bästa hälsningar,
Personalen på outofhome.se

Jag försöker betala med faktura men får felmeddelande. Varför?

Vi använder oss av Collector som faktura-partner. Av säkerhetsskäl måste ditt företagsnamn vara exakt och fullt utskivet i fakturaadressen. Kontakta oss om du stöter på problem.

Mitt lösenord fungerar inte längre. Hur kommer jag åt mig konto?

Du kanske var kund hos oss före vi uppgraderade vår webbplattform? Av säkerhetsskäl var lösenordet i vår gamla plattform så krypterat att vi inte kunde föra över det till den nya plattformen. Gå till Skapa ett nytt lösenord/Återställ lösenord och följ instruktionerna: Det går snabbt, du får ett mail med en länk som leder dig till en sida där du skapar ditt nya lösenord. Samma funktion fungerar om du helt enkelt glömt av det tidigare lösenordet.

När kommer min leverans?

När din beställning läggs får du alltid en orderbekräftelse till din epost. Samma dag som din beställning lämnar vårt lager får du en leveransbekräftelse till din epost. I leveransbekräftelsen står beställningens kolli ID som du kan använda för att spåra din beställning. Vi använder olika transportörer men primärt Schenker för transporter av kolonialvaror.

Har du inte mottagit en leveransbekräftelse trots att det gått över tre arbetsdagar? Detta kan bero på att vi väntar på inleverans på en eller flera varor i din beställning. Kontakta oss för information. Vänligen ange ditt ordernummer som referens i din kontakt med oss.