Släck världens törst med Norr Company

Släck världens törst med Norr Company

Vill ni som verksamhet erbjuda kalla drycker av rang till era kunder, samtidigt som ni är med och släcker världens törst? Norr Company erbjuder funktionsdrycker som i samarbete med väletablerade FN-organet UNICEF och Cola Life, donerar en enhet vätskeersättning för varje såld flaska Norr. Det har aldrig varit enklare för caféer, gym, butiker och kiosker att göra skillnad. På riktigt.

Målet var solklart från början. En högkvalitativ dryck skulle tas fram med friska smaker, men som gör skillnad för de människor runt om i världen som har det värst. Drycken skulle inte innehålla onödigt innehåll, ha låg sockerhalt och tillföra såväl kund och samhälle nytta. Resultatet blev en funktionsdryck som innehåller en exakt rätt kombination sammansatta mineraler och salter, vilka säkerställer koppens vätskebalans. I samband med stress, värme eller träning är det mycket lätt hänt att få vätskebrist och det är av största vikt att balansera detta för kroppens räkning.

Norr Company erbjuder funktionsdryck som lämpar sig utmärkt för hyllan hos café, gym, butik och kiosker. Välj mellan uppfriskande smaker av citron och ingefära, exotisk grapefrukt och ananas, somrig fläder, favoriten på kontoret - svarta vinbär eller med smak av solmogna och friska äpplen. En klassisk win-win situation kan man helt enkelt kalla det.

4 anledningar att erbjuda Norr på café, gym & butik

  1. För varje såld flaska Norr, kan ett barns liv avgöras för att hen får en enhet vätskeersättning från Unicef som har donerats på grund av just ditt köp.
  2. Funktionsdryck från Norr har utsökta smaker av frukt och bär som dessutom ger din kund en rad hälsofördelar.
  3. Ett barn dör varje minut på grund av törst eller sjukdomar som vätskeersättning hade kunnat stoppa.
  4. Behövs det fler anledningar för att övertyga din verksamhet att fylla på hyllan, låter jag Norr Companys fantastiska film tala för sig själv.


Funktionsdrycken som räddar världen

Det blir inte enklare än såhär. Med Norr kan ni bidra till en lite bättre värld för varje dag som seglar förbi med hjälp av samarbetet mellan Norr Company, UNICEF och Cola Life. Norr Company är fast beslutna om att världens törst kan släckas om det blir enkelt att hjälpa till. Deras vision är att samtliga företag i framtiden kommer behöva ta ett större ansvar, och hoppas på att kunna inspirera andra att göra liknande donationer genom en produkt eller ett varumärke.

Ett avgörande arbete för Norr har varit att samarbeta med de experter som besitter mest kunskap och erfarenhet för att se till så att en skillnad sker på riktigt. Unicef och Cola Life är två mycket etablerade organisationer med mängder av erfarenhet som arbetar hand i hand med Norr Company, för att se till att alla de hittills 419 185 (!), donerade vätskeersättningspaketen har kommit fram till de i störst behov.

Allt Norr lagerlagt

Nu finns samtliga smaker av den läskade goda funktionsdrycken på lager hos outofhome.se. Kika in sortimentet här och erbjud dina kunder en kall Norr i övermorgon.

Jacob Hillestad AndreassonVD

Fler nyheter

5 snabba med Arla
9 nov 2018

5 snabba med Arla

Arla har sedan 1915 förgyllt Sverige med mejerivaror av högsta kvalitet. År 2018 anses Arla vara världens största producent av ekologiska mejerivaror. Med en fantastisk resa i bagaget och många liter mjölk senare, har de äntligen hittat hem. Nu finns bland annat mellanmjölk, normalsaltat Bregott och fyllig vispgrädde på hyllan hos outofhome.se.

Det hela startade över en middagArla är ett kooperativ som ägs av mjölkbönder från sju länder. Sju länder (!?) tänker ni - jajamen det stämmer gott. Det koncept som startade över en middag mellan några kloka mjölkbönder år 1915 i Stockholm, erbjuder idag mjölk för miljontals människor runt om i Europa. Den briljanta idén var att tillsammans vara starkare mot handeln och på så sätt säkerställa bra priser, god mjölk och schyssta villkor för såväl bonde som konsument.

Mer än 100 år senare vilar Arla tryggt på samma grund, men med ett gäng grann-bönder från Danmark, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Nederländerna och Luxemburg vid dess sida. Mjölk från Arla för svenska konsumenter och verksamheter kommer däremot såklart från Arlas svenska mjölkbönder.

Läs mer
Dricker du också ditt kaffe med havredryck?
15 nov 2018

Dricker du också ditt kaffe med havredryck?

Det är inte bara Mumintrollen från vår kära granne i öst som tar världen med storm. Kaslink är ett innovativt företag med rötterna i Finland, och som med sitt varumärke Aito, producerar växtbaserade produkter i världsklass, med ofantligt populära havre som bas. Vare sig du letar efter en havredryck som skummar sig perfekt i gästens caffè latte eller havregrädde för lunchens pastasås, har Kaslink det som behövs.

Numera är det avgörande att kunna erbjuda ett alternativ till mjölk och andra mejeribaserade varor för både café, restaurang och storkök. Havreprodukter är idag ett självklart för många och efterfrågan är enorm. Nu finns både Kaslinks populära havredryck framtagen för kaffebarer och caféer, samt havregrädde för matlagning och bakning, på lager hos outofhome.se.

Kaslink är ett finskt familjeföretag som startade år 2002 med visionen om att producera hållbar och nordisk supermat. Supermat? Vad är det tro? Havre är nämligen fullproppat med fibrer och har kommit att kallas "nordic superfood" världen över.

Läs mer
Vegetariskt på julbordet för restauranger 2018
15 nov 2018

Vegetariskt på julbordet för restauranger 2018

FN, WHO och forskarvärlden står eniga: för både miljöns och hälsans skull bör vi dra ner på vår köttkonsumtion, speciellt vårt intag av rött kött. Samtidigt vill vi få i oss all den näring kroppen behöver.

Bli en vinnare med vegetariskt på julbordet Du måste inte gå över till helt vegetariska rätter på ditt julbord än, men för den som vill lyckas med sin försäljning under julen är det hög tid att sluta underskatta vikten av att erbjuda vegetariska alternativ. I en undersökning gjord av Visitas från 2017 framkom det att nästan 4 av 5 tycker att julmat som tradition är viktig, och nästan en tredjedel av alla svenskar kommer att bli bjuden på ett julbord av sin arbetsgivare. Lägg därtill att ungefär en tiondel av den yngre generationen i Sverige kallas sig för vegetarianer, och närmare hälften av svenskarna är så kallade flexitarianer (människor som gärna byter ut vissa måltider från köttbaserade till vegetariska), så förstår man snabbt att detta är en trend som håller på att cementera sig och bli den nya normen.

Vegetariskt behöver dock inte betyda att du är begränsad till en torr bit isbergssallad med diverse hackade grönsaker. De vegetariska alternativen är idag många och kvaliteten på produkterna har höjts rejält, och i många fall dessutom sprungit förbi sina ”köttiga” motsvarigheter. Allt från veganska bullar och korvar, till burgare, pulled vego och formbar vegofärs som du kan forma på egen hand för att skapa dina egna favoritfärsrätter.

Läs mer
Köp- och leveransvillkor

Beställningar före lunch skickas samma dag och levereras normalt dagen efter, om du befinner dig mellan Ystad och Uppsala. Leveranser av frysta varor tar just nu ytterligare ca 1 dag extra. Vi tar väl hand om dina personuppgifter och tar din personliga integritet på största allvar.

Läs våra användarvillkor
Läs vår sekretesspolicy

Kundservice

Har du en fråga? Kontakta oss via mail, telefon eller chat.

031-700 83 82
Helgfria vardagar: 9-12, 13-16
kundservice@outofhome.se