#foodservice

Högsta kvalitet med Guldfågeln sedan 1975

Med erfarenhet, passion och fokus på djuromsorg, har Guldfågeln sedan 1975, erbjudit ett komplett sortiment av svensk kyckling för restaurang och storkök. Outofhome.se har nu tagit in ett brett sortiment vilket förenklar valet för kockar, kökschefer, caféägare, skolpersonal och andra berörda verksamheter. Guldfågeln garanterar svensk fågel av högsta kvalitet med en stark miljöpolicy, och vi garanterar att den kommer dit du vill, när du vill.

Guldfågeln är ett familjeföretag som från första dag har haft kvalitet som största fokus, och därmed full kontroll genom hela uppfödningen. Kycklingen kläcks i koncernens egna kläckeri i Skåne, var de därefter växer upp hos särskilt utvalda uppfödare i närheten. Därmed minimeras långa transporter. Guldfågeln är medlemmar i branschorganisationen Svensk Fågel och majoriteten av produkterna är certifierade av Nyckelhålet. "Det är viktigt för oss att de varumärken vi väljer att ta in i sortimentet, försäkrar kunden högsta kvalité. Därför är Guldfågeln ett perfekt tillskott för caféer, restauranger och storkök runt om i landet", säger Jacob Hillestad, Marknadschef på outofhome.se. "Dessutom följer Guldfågeln en hög policy om djuromsorg, vilket är av stor vikt för många kunder och konsumenter idag", avslutar Jacob.

I sortimentet finner du både grillade, stekta, strimlade och tärnade produkter samt klassiska filéer i olika storlekar. Det finns helt enkelt någonting för alla. Använd den tärnade och grillade kycklingen i salladsbaren, och marinera filéerna för en älskad rätt både till lunch och middag. Guldfågeln är marknadsledare på ätklara kycklingprodukter och arbetar ständigt med att utveckla sitt sortiment. Kika gärna in på Guldfågelns egna recept för mängder av inspiration. Upptäck vårt nya sortimentet här.

Läs mer

Feldts Fisk väljer outofhome.se

Mästare på fisk är gänget bakom Feldt's Fisk & Skaldjur. Sedan 1991 har företaget levererat havets skatter till caféer, restauranger och storkök. Idag är Feldt's en av landets ledande fiskleverantörer för storköksmarknaden, och målsättningen är att bli störst. Outofhome.se lanserar nu ett brett sortiment från Feldt's, med allt ifrån panerad, opanerad, förstekt och filéad fisk av bästa kvalitet.

Hos Feldt's hanteras hela processen, från fångst till färdig produkt, med största miljöhänsyn. De arbetar ständigt med att reducera sin miljöpåverkan, och företaget är sedan en tid tillbaka miljöcertifierade. Imponerande nog, är mer än hälften av Feldt's alla artiklar miljömärkta med Marine Stewardship Council (MSC), vilka arbetar aktivt för ett hållbart fiske. MSC:s standard granskas kontinuerligt av fiskenäringen, experter, forskare och miljöorganisationer. Feldt's målsättning är att minst 70% av produkterna ska vara certifierade inom de närmsta åren.

Feldt's Fisk & Skaldjur håller till vid västkustens idyll, Smögen, och i sortimentet finns både Sej, Lax, Alaska Pollock, Hoki, Kapkummel, Torsk och Sill. Välj mellan olika stora filéer och sprödbakningar, beroende på vad som passar just din verksamhet bäst. "Många kunder har efterfrågat just fryst fisk och det verkar vara en viktig komponent för många restauranger och storkök", säger Jacob Hillestad på outofhome.se. "Feldt's Fisk passar oss perfekt, eftersom de är experter sedan flera generationer tillbaka och erbjuder ett mycket starkt sortiment och varumärke till våra kunder", fortsätter Jacob.

Läs mer

Mer vegetariskt åt folket med Ahlström Factory!

Ett nytt stjärnskott på den vegetariska marknaden är familjeföretaget Ahlström Factory. De producerar en lång rad vegetariska produkter, helt utan animaliskt innehåll. Näringsrikt och gott substitut till kött helt enkelt. Idén bakom företaget uppkom som ett resultat av bristande utbud i den vegetariska livsmedelsbranschen. Far och son i familjen Ahlström bestämde sig då för att ta saken i egna händer, och utvecklade de produkter som saknades. I takt med att outofhome.se utökar sortimentet med kyl- och frysvaror, passar Ahlström Factory som handen i handsken. Både med tanke på produkternas passande kvalitet och kvantitet för café, restaurang och storkök, men även i dagens samhälle där fler och fler väljer vegetariskt.

Ahlström Factory lägger tyngd vid konsumentens ansvar att vara medveten om sitt ekologiska avtryck. "Modern Mat för Medvetna", är därför företagets svar till dagens ohållbara livsmedelsproduktion där köttindustrin är en av de stora bovarna. Ahlström Factory vill bevisa hur enkelt och gott det kan vara med en näringsrik och vegetarisk kost. För att ha ett så heltäckande sortiment som möjligt, har Ahlström Factory agenturen för det kända varumärket FRY's i Sverige, vilka besitter 20 års erfarenhet av den vegetariska marknaden. I sortimentet finns därför både vegetarisk sojafärs, korv, burgare och schnitzlar. Exempelvis gör sig sojafärsen mycket bra i en bolognese, och burgaren med klassiska tillbehör är en favorit för alla åldrar.

Outofhome.se har nu Ahlström Factory's produkter i lager, med målet om att caféer, restauranger, skolkök och andra verksamheter ska kunna erbjuda ett vegetariskt alternativ för sina gäster. "Det känns oerhört viktigt att kunna erbjuda ett vegetariskt sortiment för samtliga verksamheter", säger Jacob Hillestad, Marknadschef på outofhome.se. Medvetna konsumenter, kockar, kostchefer, skolpersonal och restaurangchefer, håll i hatten för här kommer Ahlström Factory!

Läs mer

Fågel, fisk och mittemellan

Vi har en stor nyhet att berätta. Nyfikna kunder kanske redan vet vad det gäller. Under de få åren vi varit igång har många undrat och frågat. Nu är det dags. Out of Home börjar med kylda och frysta varor. Under våren smygstartade vi med glass från Barebells & NOCCO för att testa fryskedjan och det har fallit mycket väl ut. Många pallar proteinglass har hittat hem i varma magar under den fina sommaren. Så. Under våren började vi leta bland Sveriges vassaste leverantörer i de olika produktgrupperna fisk, fågel, kött, frysta grönsaker, vegetariskt, bröd, mejeri, ägg, färska grönsaker och frukt, ... Ja, ni fattar grejjen.

Under sommaren har vi jobbat som dårar med att skriva produkttexter, fixa bilder och förbereda butiken på det nya sortimentet. Vi kommer de närmaste veckorna att presentera många nyheter i de olika produktkategorierna. Först ut har vi Feldts Fisk, Guldfågeln, Ahlströms Factory, Tulip och Findus. Håll ögonen öppna för det kommer snabbt att bli fler. Vi så klart öppna för förslag från er så hör gärna av er om det är något särskilt varumärke ni tänker på.

"Så vad gäller när jag handlar fryst?" Jo det är fri frakt på 2000 kr separat på fryst eftersom att det skickas i en särskild fryskedja. Du ser en fri frakt mätare för fryst i botten på sidan så snart du lagt en fryst artikel i varukorgen. På sikt kommer allt komma på en och samma bil men i dagsläget är alltså leveransen av fryst separat med Bring. Frysta artiklar är ser du genom den blå snöflingan.

Läs mer

Iskaffe, Cold Brew & Caffeine Water från Löfbergs

Det är dryft två år sedan Löfbergs tog steget in i världen av kalla drycker med succén Löfergs ICE, en serie ekologiska och Fairtrade-märkta iskaffen. I år lanseras en stor serie nya kalla drycker för café, restaurang, hotell och andra återförsäljare och den stora satsningen breddar Löfbergs portfölj rejält. "Löfbergs har verkligen hittat ett nytt segment och vi ser med spänning på hur de lanserar goda nyheter och innovationer till marknaden". säger Jacob Hillestad, marknadschef på outofhome.se. "Vi kommer se till att ha rejält hemma av alla sorter, särskilt nu under värmeböljan då de har varit mycket populära".

I år kom två nya mer funktionellt inriktade iskaffen, Caffeine Boost med extra koffein samt Protein Boost med (you guessed it!) extra protein. De nya smakerna tar sortimentet av iskaffen till 5 olika sorter. Målgruppen är unga, särskilt studenter, som vill unna sig någonting kallt men uppiggande. Trenden kring iskaffe har länge varit stor i USA men det är nu vi på riktigt ser en ökning även i Sverige.

Samtidigt som de nya smakerna lanserades inom iskaffe har Löfbergs även tagit fram tre smaker av kallbryggt kaffe, s.k. Cold Brew. Det som skiljer kallbryggt kaffe från vanligt är den mjuka och balanserade smaken. Kaffet bryggs nämligen med kallt och friskt vatten under en 16 timmar lång process. Cold Brew är populärt bland kaffeälskare runt om i världen och anses vara särskilt gott! Cold Brew kommer i en standard samt två särskilda smaker: En med lakrits och en med ingefära. Samtliga är Fairtrade-certifierade. Dessa kommer en praktisk miljöoptimerad 250 ml kartong, likt den som iskaffet är förpackat i. Löfbergs har även tagit fram en större 1 liters förpackning för barer som vill blanda goda kaffedrinkar med det kallbryggda lyxkaffet.

Läs mer

Oj, nu har vi köksredskap också!

MerxTeam levererar restaurang-, köks- och barutrustning i världsklass med fokus på kvalitet, design och funktion. Sortimentet växer så det knakar på outofhome.se, och nytt för den här gången är märken som Exxent och BBM, vilka är självklara favoriter hos många kockar. Sortiment-uppdateringen består av allt ifrån kastruller till slickepottar och kantiner i alla dess former och storlekar.

Med kontor över hela världen, och en vardag som en av Sveriges ledande leverantörer inom restaurang- och köksprodukter, har man svårt att tro sina ögon (öron?!) när det hela startade i en liten lägenhet i centrala Göteborg. MerxTeam startade år 1993 och har sedan dess expanderat stort, med ett nuvarande sikte på övriga europeiska marknader. Samlade kunskaper från över 20 år tillbaka, ligger bakom produkterna för alla slags kök, där både kräsna hem, storkök och gourmetkrogar ingår i målgruppen. Slittåliga och rejäla redskap har tagits fram av specialister, stjärnkrogar och professionella kockar. Sortimentet uppdateras ständigt för bästa design, material och livslängd.

"Köksutrustning är något som många kunder har efterfrågat och vi har lyssnat", berättar Jacob Hillestad, marknadschef på outofhome.se. "Restaurangutrustning till caféer, restauranger, storkök, hotell och alla som vill laga mat med riktigt professionella redskap är en viktigt och nödvändig del av vårt växande sortiment", fortsätter Jacob. "MerxTeam är känt bland de flesta i branschen och vi hoppas kunna ge våra kunder ett bra sortiment de kan lita på i köket.", avslutar Jacob.

Läs mer

Coca Cola, Fanta & Sprite nu i lager

Drycken som givit upphov till en globalt sett, helt egen smakkategori och som idag är ett av världens mest kända varumärken. Vi har nu Coca-Cola samt dess kusiner, Fanta och Sprite, i sortimentet på outofhome.se.

"We will see to that every man in uniform gets a bottle of Coca-Cola for five cents wherever he is and whatever it costs.", utlovade Robert W Woodruff, en tidigare VD för Coca Cola Company under andra världskriget. Utbredningen av den världsberömda läskedrycken har varit en del av många historiska epoker, och fortsätter än idag att skriva historia. Det sägs att 98% av världens befolkning (!) känner till den karaktäristiska logotypen med snirkliga bokstäver och vi är inte förvånade. Med oförglömliga reklamfilmer och en enastående smak, kombinerat med en tidlöst klassisk design, kan inte mycket gå snett. Coca-Cola är en av vår världs mest populära drycker, och ett måste på hyllan hos varje aktiv aktör inom mat- och dryckesbranschen.

"Vårt sortiment växer ständigt, och känslan av att ha Coca-Cola i lager, en produkt min morfar ägnade sitt liv åt att producera i Norge, är mycket speciell. Även Fanta och Sprite har haft en stor efterfrågan och kommer därför självklart ingå i vår sortiment-uppdatering", säger Jacob Hillestad, marknadschef på outofhome.se. "Att vi nu tar in Coca Cola i sortimentet kommer efter många mail och kundförfrågningar. Det känns himla skönt att det nu är på plats, speciellt med tanke på den kommande sommaren". avslutar Jacob.

Läs mer
Kampanj 25 maj 2018

Färskbryggt iste från Lipton i sommarvärmen

Iste är en läskande dryck för alla måltider och målgrupper då den är både fräsch, smakrik och utan kolsyra. En favorit för stora som små helt enkelt. Iste är inte bara mycket gott att dricka i sommarvärmen, det är också en väldigt lönsam dryck för caféer, restauranger och hotell att erbjuda. Trenden kring iste har ökat rejält över hela världen och nu kommer den till Sverige och lanseras brett under våren och sommaren 2018.

Färskbryggt iste utan tillsatt socker är ett bättre alternativ än läsk ur en hälsoaspekt, vilket även det talar för en stor succé. Eftersom att ett café eller en restaurang själva kan ta fram en egen bryggning genom att addera färska frukter, bär och örter ger det även en unik upplevelse för kunden. Lipton har tagit fram flera trevliga recept för caféer, restauranger och hotell som utgår från de populära smakerna svart te och persika. Lipton har även estetiskt snygga och effektiva dispensers i glas, vilka gör serveringen av isteet ännu lite lättare.

Kampanj: Starkittet med glasdispenser för iste samt måttkanna (värde 440 SEK) blir gratis vid köp av 8 innerförpackningar iste.

Läs mer

Nya användarvillkor och sekretesspolicy

Jag är nog inte den enda som blivit bombad med mail kring GDPR de senaste dagarna. Den nya lagen innebär inga större förändringar för oss då vi sedan tidigare behandlat personuppgifter varsamt. Framförallt så samlar vi bara den nödvändigaste informationen vi behöver för att fullfölja vår tjänst, dvs. att leverera rätt varor till korrekt adress och person.

För dig som skapat ett användarkonto hos oss ställer vi även ett par frågor för att kunna presentera ett mer relevant sortiment för dig. Sortimentet börjar ju växa till sig och det känns onödigt att ge produktförslag på sojasås till ett gym eller proteinpulver till en restaurang.

I samband de nya GDPR kraven har vi ändå passat på att uppdatera våra användarvillkor samt skapat en separat sekretesspolicy som adresserar de nya reglerna. Genom att använda vår tjänst och handla via outofhome.se godkänner du dessa villkor. Dessutom har vi tagit fram biträdesavtal med de tjänster som hanterar personuppgifter i vårt arbete, exempelvis den chat-funktion som vi använder vid kundtjänst-frågor. Detta säkerställer att era uppgifter hanteras enligt GDPR även av våra underleverantörer. Har du några frågor till oss kring detta är du välkommen att maila oss på kontakt@outofhome.se.

Läs mer
Köp- och leveransvillkor

Beställningar före lunch skickas samma dag och levereras normalt dagen efter, om du befinner dig mellan Ystad och Uppsala. Leveranser av frysta varor tar just nu ytterligare ca 1 dag extra. Vi tar väl hand om dina personuppgifter och tar din personliga integritet på största allvar.

Läs våra användarvillkor
Läs vår sekretesspolicy

Kundservice

Har du en fråga? Kontakta oss via mail, telefon eller chat.

031-700 83 82
Helgfria vardagar: 9-12, 13-16
kundservice@outofhome.se